onsdag 27 februari 2008

Savvos




En mycket älskad nalle är denna. Köpte den i inredningsaffären Atelje Fåtöljen i Västerås för ett antal år sedan.

Denna lilla björn, av märket JellyCat med sin charmiga uppsyn och sin putiga vällingmage blev jag förstås helförtjust i, men inte kunde jag ana att han skulle bli så uppskattad av barnbarnet. Nallen fick så småningom namnet Savvos .

Här på min blogg har jag en liten Quiz. Vilket av mina barnbarn är ägare till Savvos? Det kan man nog bara gissa. Det finns ju nåt som kallas kvinnlig intuition och eftersom jag antar att de flesta besökare är kvinnor så kanske det blir en rätt gissning.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Magareta!

Jag blir verkligen rörd av dina fina ord på min blogg. Tusen tack!

Vilken mysig nalle och härligt namn.
Kan det vara barnbarn nr 4 som tar hand om Savvos?

Vilka vår känslor man får när man ser bilden under till. Vi har fått en halvmeter snö på två dagar så våren lär vänta, fniss.

Jag tycker du har en härlig blogg!
Kram Bodil.♥

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Søt bamse ja:)
Jeg tror det er barnebarn nr 2 som eier denne(?):)
God ser han ut som i allefall!
Ønsker deg en kjempefin kveld!
Klem fra chatrine:)

n o r d i n g å r d e n sa...

Välkommen till bloggvärlden! Vilken go nalle men dina katter var ngt alldeles extra, vilka godingar! Tackar som ödmjukast för din rara kommentar hos mej! Blir så glad. En riktigt trevlig helg önskar jag dig! Mari.

Lilla Blanka sa...

Hej! Vilken kramgo nalle..Savvos...och jag tror ni köpte den till Gustav :)
Kram och ha en underbar helg!
Mia

Anonym sa...

Hej du galna tant ifrån de norra delarna!

Ja, du det är ett problem jag har med växande ben....hm....tror du det kan vara allvarligt, hi hi

Min make gav vår dotter glass i kväll och hon tyckte det var så gott att hon visste inte till sig.
Hon är glad för all mat ungen!

Jag hoppas ni får en fin helg och att stormen inte blir för farlig.
Vi ska nog ägna morgondagen till att skotta.
Kram Bodil ♥

Stina sa...

Vilken sötnos!

Tack... snälla du, för det gulliga kommentaren.:-) Kramis

Anonym sa...

Hej vännen!

Hoppas du har haft en bra helg och att du mår bättre.
Var melodifestivalen bra?

Kattskinn i byxorna, tur att Kahlua inte kan läsa...ha ha
Jag får så himla lätt blåskatarr så jag får alltid tänka på var jag pakerar rumpan.

Att sitta på den gungan under vår och sommaren på morgonkvisten med en kopp kaffe är helt underbart.
Vi bor där det är väldigt djurrikt så man ser eller hör nästan alltid någonting.
Sen har vi ju de söta kollibrina som man gärna ser i gryningen.
Ha en skön måndag!
Kram Bodil.