måndag 4 februari 2008

Grattis kära Helén!



Idag på din födelsedag vill jag förstås passa på att uppmärksamma dig här i min blogg. Det var ett trevligt och gott födelsedagsfika vi hamnade på igår hemma hos dig. Smakade allt på tårtbuffén, utom den franska chokladtårtan. Inte för att jag inte gillar choklad, men det fanns så många, för mig, nya sorter, som jag bara måste smaka Laholmstårtan från Citykonditoriet var verkligen god. Din apelsintårta var inte fy skam den heller. City Gross frukttårta var en positiv överraskning. Och dina egna små söta minimini-semlor. Mums!
Smaskigt gott, som alltid när du bjuder på nåt,vare sig det är stor baluns med många gäster eller en fikapaus i förbifarten på tu man hand!
div>


Förutom att det alltid är gott att äta eller fika hos dig, har du ju också en enastående förmåga att göra det trevligt på annat sätt.




Ditt hem är underbart smakfullt,vackert, personligt och mycket trivsamt. Men du har också förmågan att göra den tråkigaste offentliga lokal till ett riktigt mysställe eller festsal, beroende på typ av tillställning.
Du ger och du gör alltid det där extra.
Exempel på det är de många kvinnofrukostar du arrangerat, med den mest fantastiska förplägnad och intressanta talare som haft nåt viktigt att förmedla. Resorna till kvinnohelgerna på Mösseberg. Där många, inklusive jag själv blivit ompysslade till både kropp och själ och ande. Ser fram emot resan i höst.
Interiören nedan är från en av salongerna på Mössebergs kurort .

Helén,du är verkligen en uppmuntrare,så kärleksfull och omtänksam. du är otrolig på att vårda och uppehålla relationerna i det kontaktnät som är ditt; familj, släkt och vänner. Men hela tiden utvidgar du bekantskapskretsen och vännerna blir fler och fler; i alla åldrar och från olika samhällskikt och livssituationer.
Ett genuint, äkta intresse för människor är en gåva du fått
Säkert ett arv från din underbare pappa och min svärfar Eric.
Du sitter inte fast eller slår dig till ro. Ständigt på gång utan att verka stressad. Att du älskar att läsa och gärna går på bio gör också att du växer med ökad kunskap, insikt och ännu större empati.
HUMOR, skratt och glädje är också viktiga Helén-attribut.
Din varma Gudstro genomsyrar allt och finns där hela tiden,hur än omständigheterna ser ut.


Du betyder så mycket för mig, din svägerska, Lasse och barnen med familjer.


Vi älskar dig och önskar dig en välsignad, fantastisk, rolig och härlig födelsedag.


Du är toppen Helén!!! Glöm inte det!

Inga kommentarer: