söndag 24 februari 2008

I min målarbok idag


Rosa finns det av många slag. Just nu känner jag för kallrosa, lite pastelligt så där. Känns som en fräsch vind i det februari gråa. Här målar jag nu med lite blommor de färgtonerna jag känner för just idag.En kanadaros skapad av Louis Bugnét. Den heter Betty Bland .



Eller denna rosa-lila Mekonglilja Doftande 100 cm hög lilja Blommar i juni-juli. i sol-halvskuggigt läge.


Pelargonen Maverick Quicksilver hittade jag på Odla.nu Ljuslila blommor och grönt bladverk. Rikblommande sort för krukor och rabattkanter. Förkultiveras i februari-mars och blommar hela sommaren. Höjd 30 cm.


Ljuvliga luktärten Honey och hur många sorters luktärter som helst hittar du på den engelska siten Owl`s Acre´Sweet Pea där kan du också läsa ALLT om ett-och tvååriga luktärter, historia, odling, sorter etc. Med bilder på alla. Frön kan också beställas därifrån.



Kanadarosen John Davies

Kanadarosen Martin Frobisher

Inga kommentarer: