tisdag 4 mars 2008

Färgen just nu är blek och rödnäst.


Hon själv, dvs jag, har drabbats av dunderförkylning, med ständigt takdropp som följd. Blir en kort visit för att skona tangentbordet.
Idag kommer kronprinsessan hit, ja inte till mig, men,nästan. Hon ska inviga Lillåudden 2, på andra sidan gångbron. Det gamla hamnmagasinet närmast vattnet är rivet. Bygget kan börja. Blir nog jättefint. Etapp 1 blev det i alla fall. Ser ut som ett smycke härifrån andra sidan pölen.
Ha det gott alla som läser min blogg. Vi hörs när läget stabiliserats

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Margareta!

Och vi tackar båda två - vi älskar våra ringar, men framförallt varandra! Och vi tar hatten av för er som har 38, vad det verkar, ljuvliga år att fira nu fram igenom vårkanten! Visst är det fint med vitguld - jag hade inte en aning om att det var det man kallade det för - platina. Där ser man, man lär sig nåt nytt varje dag!:) Vi försökte luska ut vart i landet du bodde, men det gick inte - vi tycket första kortet såg lite ut som hamninloppet inne i Göteborg men...nä?

Önskar dig en skön tisdagskväll!
Kram/Mari + Maken Jerry
Och vovven Bosse...

Anonym sa...

Hej kära Margareta!

Jasså, du har råkat ut för förkylning nu, välkommen i klubben. Fast vi börjar faktiskt bli mycket bättre.

Jo, det är härlig natur och otroligt mycket djur, vilket är underbart. Vi har ju även fisk och sköldpaddor i vår damm och alla härliga grodor som bor hos bodde på land och vid vattnet. Underbart!
Min ena syster var här för vårt bröllop och de stannade en vecka. Hon sa en kväll när vi satt ute på baksidan, detta måste vara eden. Det var så hjärtligt och fint sagt.

Hur jag träffade min make? Blir en kort version.
Han var på golfsemester i Sverige, Danmark.
Han hade några dagar kvar innan han skulle flyga hem från Kastrup.
Han befann sig i Halmstad och tänkte köra till Oslo men pga dåligt väder bestämde han sig för att köra till Malmö.
Han ska på kvällen gå ut och äta och går till Lilla torg som är full med restauranger och pubar.
Han väljer att gå in på en av dem.
Jag bor i Malmö. Min bästa vännina vill att vi ska gå ut och dansa men jag är inte på humör. Men efter mycket övertalning följer jag med ut.
Vi går till Lilla torg till vår favorit pub-restaurang
Vi står i baren och pratar och skrattar (jag l[ter som en häst)då kommer en man fram till oss och frågar på engelska om där är någon som har det roligare än vi.
Det var HAN. Vi började prata och vi har inte slutat.....

Ha en fin onsdag min sköna höna och krya på dig!
Kram Bodil.

Anonym sa...

Åh...jag blev helt tagen av Bodil historia...och va fint!

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Tusen takk for koselig hilsen i min blogg!
Synd at du har blitt syk... Her hos meg er vi heldigvis friske alle mann, i morgen drar min sønn sørover for å feire vinter og påskeferie. Så da blir jeg og kjæresten alene hjemme i 3 uker. Tenker det blir en del håndarbeide på meg da;)
Ha en finfin dag!
Klem fra chatrine:)

Jellon sa...

Krya nu på din hälsa och släng förkylningen dit peppar'n växer.
Hälsningar från Jellon (som också försöker slänga snuvan till peppar'n.) :-)

Marina sa...

Tack för kommentaren hos mig! Så kul med nya som hittar dit. Jag ska sova nu men tittar mer hos dig en annan dag. Även jag värnar mycket om familjen.
Trist med din förkylning, hoppas den itne blir alltför långvarig.

IngersATELIER sa...

Hei til deg. Tusen takk for vakker hilsen på min blogg... vakre ord som gjør meg glad. Det er så hyggelig med nye besøkende også:) Håper du snart er frisk igjen, og at du kan nyte av våren som er i anmarsj. Ønsker deg en fortsatt god dag og masse god bedring til deg.
Ps. vakre foto du hadde her inne.
Klem Thalia.