torsdag 20 mars 2008

Blå vippor i påskriset

Visst är det effektfullt. Min mamma gillade inte vippor, därför hade vi inte fjädrar i riset heller när jag var liten. På den tiden gillade jag det färglada, brokiga. När mina flickor var små köpte jag små målade träägg, rosa, vita och blå . ibland hade vi små påskkäringar som dom gjorde av flirtkulor och knäckformar. Numera kan det hända att jag har vippor. tycker det är fint med en färg eller ett par, ton i ton. Har ärvt en underbart vacker, stor, gammal Gustafsbergkanna ( Sån som man hade till en lavoar) i rosa och vit med guldkant. Den är så vacker med ris i och rosa eller vita vippor tillsammans med dom små trääggen. Tyvärr kan jag inte visa någon bild eftersom kannan finns på Öland, dit vi åker imorgon. Kanske kan visa den efter påsk eller nästa år.

Inga kommentarer: