lördag 29 mars 2008

Drömmen om en engelsk City Garden.

Denna idéträdgård från förra? årets Chelsea Flower Show skulle jag vilja ha.
Vi har en röd tegelmur. Grå plattor. Och en 50kvm uteplats uppe på ett garagetak. I höstas besökte vi en speciell trädgårdsdag hos Zetas trädgård i Stockholm och fick en halvtimmes gratis rådgivning av en trädgårdsdesigner. Väl förberedda med bilder, ritning och önskemål fick vi träffa Cecilia Pilbäck. En superduktig tjej som fattade precis vad jag ville ha. Hon gjorde en skiss med växtförslag och idéer precis i min smak. Återkommer till det senare.
Just nu ligger vi i startgroparna för detta projekt. Det blir inte denna trädgård ni ser här, men...nåt jättefint.
Ett besök på Zetas trädgård är något jag rekommenderar, ja det är nästan ett MÅSTE om ni är i Stockholm. Kunnig personal överallt. Stort utbud av växter. Skön atmosfär. Fin miljö.Ett underbart cafe finns där också med de mest delikata bakverk och smörgåsar. Även lunch serveras. Zetas har nyligen öppnat för säsongen. Gå gärna in på deras hemsida

1 kommentar:

Jellon sa...

Jag säger bara åhhhhhhh ....