måndag 17 mars 2008

Igår var det vår...

idag lite vinter=några snöfingor och kyligare,ändå är det inte April ännu.
Igår åt vi en god söndagsmiddag på vår "kvarterskrog" Real för bara 99:-/ pers. Det fanns igår tre olika rätter att välja på. Fläsknoisetter med champinjon-och rödvinssås. potatisgratäng, pangalusknyten, saffranssås (himmelskt god) inkokt lax med majo, kokt potatis. Ett fräscht och gott salladsbord, bröd och smör. Dryck tillkommer.
Kaffet på maten intogs på deras uteservering i det ljuvligaste tänkbara vårväder och med en underbar utsikt över Mälaren. Några timmar senare var det mulet och inte så vårligt längre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Margareta!
Nää, nu blir jag ju så hungrig så jag bara vet inte. Det knollrar sig i magen.
Jag saknar svensk mat så himla mycket.

Tack, kul att du gillar mina påskkreationer. Har ju inte hittat rätt affärer att hitta saker i ännu.

Tack för dina alltid så fina ord i min blogg.

Ha en underbar påskvecka.
Kram Bodil.