onsdag 19 december 2007

Julmat.....


blir det inte mycket av för fru Svensson. Jag är mitt inne i en 10 veckors period då jag inte äter vanlig mat utan bara näringsdrycker.Men det ska ju inte resten av familjen lida för, utan jag bakar lite och lagar till några rätter i alla fall.
Bl a senapsillen du får recept på här. En otroligt god och mycket uppskattad sillinläggning som även dom som inte säger sig gilla sill ändå tycker om.Vem upphovsmannen till receptet känner jag inte till.Jag kallar den för Svennses senapssill eftersom min älskade storebror Sven Engström introducerade den i vår familj. Sven är en duktig matlagare och inte rädd för mer avancerade maträtter, vilket dock inte denna sillrätt är.På bilden ser du Sven med barnbarnet Elsa beskåda födelsedagstårtan den sedvanliga jordgubbsvarianten.Bilden är tagen på Öland för ett antal somrar sedan och ger därför inte riktigt rättvisa åt brorsan. Han är idag betydligt slankare och håller både vikten och stilen. En förebild för lillesyrran med andra ord.

Inga kommentarer: