måndag 31 december 2007

Hyllning till EMMA


Min älskade lilla flicka. Emma Christina. Vår förstfödda. Vi är så stolta över dig pappa och jag.


Tänker speciellt på dig idag.


För 37 år sedan låg jag där på Karolinska i Solna och väntade och väntade på bebisen. Många långa timmar. Tidvis mycket smärtsamma. Minns ändå inte så mycket av det eftersom jag var ganska omtöcknad av lustgasen och annan smärtstillande medcin jag fick. En nyårsafton jag inte minns särskilt väl med andra ord. Med duktig personal,ett team med Dr Marc Bygdeman i spetsen.

Så kom du då äntligen, - med rumpan före, fast det visste vi redan. Stor och duktig 4070 g. Extra rund i ansiktet eftersom sätesbarn blir så. Stjärten,de små benen och fötterna var däremot ganska hopklämda och blå. Ont gjorde det när man bytte blöja.


Starka röstresurser har alla våra barn haft och skrikit högst i barnsalen. Så även lilla Emma. Du tittade med dina blå storögt på mig. Lycklig och trött log jag mot dig. Men en stor påfrestning var det för oss båda och det tog sin tid innan vi återhämtade oss helt.


Vad månde bliva av denna lilla tös?

Svaret på den frågan vet jag idag. En fantastisk söt och duktig tjej,en kvinna med många fina karaktärsdrag och strängar på sin lyra. Alltid glad, utåtriktad,gästfri,trevlig,strukturerad, välorganiserad, ansvarsfull,pålitlig,stabil,flitig,intelligent.
Hjälpsam och handlingskraftig är hon också vilket bilden från pappas 60-årsdag visar.Hon gör ett excellent jobb både hemma, på jobbet och i kyrkan. Snabb i tanke men också i handling, utan att för den skull förhasta sig. Dessutom en tjej med stark integritet och med en underbar stark och levande Gudstro, där Herren alltid har första platsen i hennes liv.Hon prioriterar rätt med andra ord. "Sök först Guds rike och hans rättfärdighet så skall allt detta andra tillfalla er" Matt 6:33

All välsignelse idag på nyårsafton och imorgon på din födelsedag. Hoppas förkylningen drar iväg lika snabbt som den kom.





Inga kommentarer: