onsdag 23 januari 2008

S*Chickabea`s Great Gibson

Född i Lagan d 5/5 2005. Vår andra katt. Från början hoppades vi att han skulle kunna bli pappa till en kull med Selma. Så blev det nu inte. Det är inte lätt att ha en strilande, kärlekskrank hankatt i en lägenhet, så det blev ett besök hos Djurkliniken, med kastrering som följd. Bra kompisar är dom i alla fall, våra katter. Gibson är en riktig gossekatt ! Inte lika smart som Selma. Men vad gör det?
Tack Martina & Lennart för att vi fick köpa denna ljuvliga kisse! Nallebjörnslik med fantastisk tjock och fin päls. Mycket sällskaplig och kelig. och nyfiken på allt. Vill alltid vara där vi är. När vi lagt oss på kvällen kommer han upp i sängen, trampande och spinnande och vill ha en stunds mys, innan han lägger sig vid fotändan. Om matte eller husse är i köket så är diskbänken favoritplatsen. så nära vattenkranen som möjligt. Blomvattning hör också till höjdpunkterna i Gibsons liv. När han hör att jag spolar vatten i vattenkannan kommer han farande som ett jehu!
Gibson fick sitt namn, inte efter den berömde skådisen Mel Gibson, utan efter det berömda gitarrmärket, vars logga du ser här under.



Gibson är en underbar, vackert tecknad lila-vitfläckig hankatt av rasen Brittiskt korthår. En lämplig ras om man vill ha en nallebjörnslik och stillsam innekatt. Vill du veta mer om denna fantastiska kattras gå gärna in på www. brittringen.se

2 kommentarer:

Jellon sa...

Vilka helt underbara katter du har!!! Jag älskar katter. Jag är faktiskt smått förälskad i Max - en norsk skogskatt. Jag och min bror gav den till min lilla mamma i present. Hon hade längtat efter en katt i hela sitt liv. Jag tyvärr allergisk. Max är en stor, kraftig kattrackare med massor med pondus och självkänsla. Samtidigt har den trots att den nu är fullvuxen ett lekfullt lynne. Kelig men med integritet. Katter är ljuvliga varelser. // Pling från Jellon

Margareta sa...

Roligt att du gillar mina katter.Är, har varit allergisk, men det går riktigt bra numera.Glad och tacksam för det eftersom jag är en sån djurvän. Tycker katter är så mysiga och skapar en speciell hemtrevnad.Kanske är det barndomens sago- och läseböcker med gummor som stickar. kokar kaffe och katter som leker med nystan, lapar grädde eller ligger i en stol och sover.