torsdag 31 januari 2008

Att gå ner i vikt

är inte så lätt. Att gå ner 3-4-6-7-9-10 kg kan vara mödosamt. Är man dessutom överviktig,ja än värre,fet- ännu svårare. När situationen för min del blev akut pga att hälsan började vackla förstod jag att det var absolut nödvändigt att göra något åt det hela.
Vid ett besök hos min tandläkare, som då hade blivit så slank, då kunde jag inte låta bli att fråga hur hon burit sig åt.Hon hade börjat på Itrim. Innan dess hade jag hört samma positiva erfarenhet från en annan bekant.
Eftersom Itrim ligger nästan granne med Thea tandhälsa så gick jag dit på direkten och gick några veckor senare med i deras viktprogram. Nu är jag inne på min 12:e vecka. har gått ner 13 kg. Tyvärr blev jag sjuk på nyåret, vilket gjorde att takten minskade, men nu är jag på gång igen.
Det finns ju många metoder och sätt att gå ner i vikt. Som överviktig är det jobbigt när man spelar ut det ena mot det andra. Vi är olika, helt enkelt. Viktväktarna, IG,Camebridge whatever...Viktigast att gå ner i vikt och INTE GÅ UPP IGEN.
Fördelen med Itrim tycker jag är deras gym och träningsprogram. Där behöver ingen känna sig ful, fel eller dum. Lätt att komma igång med andra ord. Sen är ju tjejerna som arbetar där helt underbara. Läs mer om det på http://www.itrim.se/
Chim, en av hälsorådgivarna på Itrim är en kvinna som lyckats gå ner 65 kg på ett år. Matchvikten var 144 kg Fantastisk prestation! Hennes blogg är värd att besöka. http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.978196

4 kommentarer:

Jellon sa...

Hej Margareta! Men så enormt duktig du är!!! Så många kilon. Fantastiskt! Låter suveränt med träningsprogrammet. Det är en stor och tung kamp att kämpa med vikten. Det program du går låter nästan som det program jag gick för ett år sedan - Xtravaganza. Ett träningsinstitut i stan med kost- och träningscoacher, träffar, soppor först en tid sedan gick vi över till balanserad och noggrann kost. Det tog mig 10 kilo nedåt. Och framförallt blev jag friskare, gladare och piggare. Hade stressat ned immunförsvaret enormt under en längre tid. Så detta var en fantastisk vändning i livet!!! //Jellon

Margareta sa...

tror att det är nåt liknande. Gick på näringsdrycker, de första 10 veckornavar det tänkt men fick avbryta när jag fick lunginflammation och hamnade på sjukhus.

johanna sa...

Mamma, du är bäst! Du gör ett jättejobb och du vet att jag är så stolt över dig. Vill passa på att säga att jag älskar dig så mycket. Du får mig alltid att känna mig älskad och uppskattad. Love you! Johanna

Margareta sa...

Tack Johanna! Underbara,rar ord som vär mer i hjärtan och är en stark uppmuntran.
Kram och tack för ikväll