måndag 16 februari 2009

Senaste nytt/gammalt om mitt kök

1.Vilken färg har du i ditt kök?

Svarta bänkar, gardiner, krukor… stengods.VITT, kakel och vitvaror . Porslin.TRÄ björkluckor ROSTFRITT köksattiraljer inredningsdetaljer. Glas. Lite stramt.

2. Beskriv ditt kök

Enkelt. Inget gulligt tittinuttigt. Funktionellt. Ljust. Neutralt med tanke på att kunna ändra färg, tillbehör etc, Detta för att på ett enkelt sätt kunna förändra åstadkomma en annan känsla och uttryck. Lite tråkigt tycker jag nu. När björken gulnat lite. Vill någon slags förändring. Och en helt ny känsla!

3. Beskriv ditt drömkök

Mer rumskänsla Lite mysigare, men inte romantiskt. Levande!


4. Vad är din favoritaktivitet att göra i köket?

Umgås, laga mat, baka mm. Number One Room in the House

5. Nämn nåt du saknar i ditt kök.

För tillfället inspiration.Värme. Mysighet

6. Bakar du och lagar mat mycket?

Har gjort det förut. Jättemycket. Men inte just nu. Älskar att ha gäster, folk omkring mig. Inte laga mat eller baka bara för egen tillfredställelses skull. Allra helst inte nu när jag inte kan äta så mycket med en förminskad magsäck

.
7. Vad tycker du inte om i ditt kök/vad skulle du vilja ändra?

Ångrar att jag tog björkluckor., som gulnat lite.Ville helst ha vita, men släta, vilket inte fanns i sortimentet. Lite för kostsamt att byta kök men kanske byta kakel och tapet

8. Vad älskar du med ditt kök?

Ljuset . De stora fönstren. Bra layout. Stort och rymligt

9. Värsta köksaktivitet?

Göra rent plåtarna. Saknar också bra förvaring till dom

10. Kaffe eller te?

Kaffe mestadels. Men te är gott till mackor

1 kommentar:

Sonja Sundqvist sa...

Hej Margareta! Kul blandning av ämnen på din sida. En trevlig tillställning vi var på i lördags. Jag tyckte särskilt om ditt avslappade och träffsäkra pianospel. Roligt att du var in på min sida oxå. Vi ses eller hörs
sonja /soja silversmide