fredag 14 november 2008

Paket, paket...

När jag var liten älskade jag att slå in paket. Min pappa hade musikaffär. Så jag roade mig ibland med att slå in kartonger och askar. Papper fanns alltid att tillgå. I två bredder. Blev ganska duktig på det. Betydligt svårare slå in runda saker även om wellpapp fanns att tillgå.
Nu har den stora paketsäsongen börjat i vår familj. Började med fars dag. Nu återstår 4 födelsedagar det här året och 3 st i början på nästa, bara i den närmaste familjen. sen har vi en del julklappar och "gåbortspresenter"
Ett bra tips. Ha ALLTID presentpapper hemma. Lite olika. Inte så dumt med enfärgat. Och snören i olika färger. Ett alternativ till" snörkrull" är att använda en snörstrimlare, man kan också göra några klipp i ändarna och dra försiktigt. Då får du lite mjuka ringlande strimlor. Detta gör man efter man knutit rosetten. Ibland är det snyggt med bara långa ändar utan krull eller strimlor. Till ett enfärgat paket kan du sticka in ett kort. Gallerix brukar ha kort som har form efter motivet. t ex en röd ros, eller ett hjärta. samla på deig lite olika kort. Bra att ha hemma.Matcha snöre och kort.
Lagerhaus och IKEA har stort sortiment kort, omslagspapper och snören i många färger och till bra pris.
Bilden visar nya snören från IKEA från vinterkollektionen Kallt

Inga kommentarer: