lördag 20 september 2008

Vitt och svart

Kontraster som också är färgerna på pianoklaviaturen. Ett instrument jag trakterat sen jag var fyra. Uppvuxen i en musikalisk familj så blev det ganska naturligt att börja klinka. Med pekfingret till en början. Gubben Noa. Men ganska snart utvecklade jag ett gehörsspel, med båda händerna. Med gehör menas att man lyssnar och härmar. Och vid 6 år började jag ta pianolektioner.
Har alltså spelat piano i mer än 50 år. Konsertpianist blev jag inte, även om möjligheten fanns.
När jag la in Deezer efter ett tips från Hemma på landet gjorde jag en spellista med pianostycken som funnits på min reportoar.Det blir ett litet avtryck från mig som skapar lite atmosfär här på bloggen.
Har gjort fler spellistor med andra teman. T ex en med jazzsångerskor. Dessa kommer jag lägga in emellanåt.
En fin lördag, alla goa vänner därute.

1 kommentar:

Mamma Anka sa...

Mysig musik!
Det är helt vanlig sockerkaka i muffinsformar. Jag satte pappersformarna i 'amerikanskmuffin'formar för att de inte skulle flyta ut och tappa formen. Marängsmörkrämen är länkad i texten.