fredag 12 september 2008

Black Beauty

Min älskade flygel är på plats igen. Den har varit på vift en period i samband med flytt från större till mindre.
Behöver nu förstås stämmas. Och det är lämpligt nu när temperaturen börjar bli lite stabilare.
Jag älskar att spela mycket, inte bara små truddilutter, utan plocka fram alla nyanser i instrumentet. Reportoaren spänner från barnvisor till afro. Är klassiskt skolad från början men spelar det mesta.
Har inte riktigt kommit igång än. Stämning behövs som sagt men sen känner jag mig inte så fri i lägenhet.håller mig till normala tider. men jag blir nästan lite för hänsynsfull.
Förr kunde jag spela långt in på nätterna utan att det störde nån. Inte ens maken eller barnen som sov. De tyckte det var mysigt.
Förresten, har du ett piano stäm det!!! 1 ggn om året, minst.
Det är den erfarenhet man har som pianist att folk inte stämmer sina instrument. Det kostar en slant men vilken skillnad. Och se till att det är en auktoriserad pianostämmare som gör jobbet.

2 kommentarer:

Stina sa...

Åh jag önskar att jag fick plats med en flygel här hemma. Älskar att spela piano.
Kramis gumman:-)

Margareta sa...

Det var precis det som var problemet när vi flyttade hit. Men nu har vi gjort plats för den så får vi greja till det andra på nåt sätt. Bokhyllor bl a.